Περιπτώσεις παράνομης κατάλυσης της νηστείας που έχει γίνει κανόνας σήμερα
Το Άγιο δωδεκαήμερο μετά την εορτή των Χριστουγέννων, αλλά και οι εβδομάδες της απόκρεως και της Τυροφάγου του Τριωδίου γίνεται λανθασμένα κατάλυση εις πάντα (ή εις πάντα εκτός κρέατος για της Τυροφάγου) της νηστείας των Τετάρτων και Παρασκευών που μεσολαβούν άνευ λόγου και αιτίας. Η κατάλυση είχε εφαρμοστεί στο παρελθόν σύμφωνα με τον Άγιο Νικόδημο σε συγκεκριμένες περιοχές και σε όσους είχαν συναναστροφές με αιρετικούς όπου οι αιρετικοί νήστευαν εκείνες τις εβδομάδες και για να ξεχωρίζουν οι ορθόδοξοι από τους αιρετικούς έκαναν κατάλυση της νηστείας όλη την εβδομάδα. Το δωδεκαήμερο των Χριστουγέννων νήστευαν οι Αρμένιοι, την εβδομάδα της απόκρεως οι Νινευίται και την εβδομάδα της Τυρινής οι Τετραδίται. Σήμερα όμως δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση η κατάλυση της νηστείας των Τετάρτων και Παρασκευών των εβδομάδων αυτών και όπως λέει ο Άγιος Νικόδημος όσοι καταλύουν αυτές τις ημέρες για χάριν της κοιλιάς τους το κάνουν.
Απόσπασμα από Πηδάλιον: «Η δε κατάλυσις όπου γίνεται εὶς τας Τετράδας και Παρασκευάς, του δωδεκαημέρου, της προ της αποκρέω, και της τυροφάγου εβδομάδας, από κανένα μέρος δεν μπορεί να θεραπευθή. Ἡ δἐ αἰτία ὁπου φέρουσί τινες εις τούτο, ότι δηλαδή νηστεύουσιν εις δε την δωδεκαήμερον οι 'Αρμένιοι διά τον κύνα άρτζιβούριος, εἰς δε την πρό της αποκρέω εβδομάδα οι Νινευίται, εις δε την τυροφάγον οἱ Τετραδίται. Διά τούτο, τόσον ο Βαλσαμών, όσον και Ιωάννης ο Κίτρους όπου λέγουσι να καταλύωμεν τάς Τετράδας ταύτας και Παρασκευάς, διατί νηστεύουσιν εις αυτές οι άνω ρηθέντες αιρετικοί, δεν λέγουσιν αορίστως να καταλύουσιν οι ορθόδοξοι όλοι, αλλ' εκείνοι μόνον υπου συνοικούσι συναναστρέφονται με τους ρηθέντας αιρετικούς. Λοιπόν ας επιστομισθούν από τα λόγια ταύτα εκείνου, όπου μήτε συνοικούντες με 'Αρμενίους (οι γάρ άλλοι, οι Τετραδίται, λελέγω, και Νινευίται, εν τοις νύν καιροίς ουχ ευρίσκονται) μήτε από το γένος των Αρμενίων ορμώμενοι, αναιδώς καταλύουσι τας ρηθείσας Τετράδας και Παρασκευάς, και ας μάθουν ότι, όχι προς εναντίωσιν των Αρμενίων τούτο ποιούσιν, αλλά μάλλον ως τη γαστρί χαριζόμενοι»